Ο.Σ.Π.Α (Ομοσπονδία Συλλόγων Πόρτο Ράφτη Αττικής)

Η φωτογραφία μου
Πόρτο Ράφτη, Greece
Η ΟΣΠΑ συνεδριάζει στον Πολυχώρο του Δήμου Μαρκοπούλου στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου, δίπλα στο ''Σ/Μ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ'', στο Πόρτο Ράφτη, την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα και ώρα 10.30 π.μ. Οι συνεδριάσεις είναι ανοικτές στους πολίτες.

Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

Έγγραφο ΟΣΠΑ ( χωροθέτηση καταφυγίου σκαφών-2007)

                                                      ΠΡΟΣ: 1. Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης
                                                                      Δ/νση Τουριστικών Λιμένων
                                                                      Τμήμα Χωροθετήσεων
                                                                      Ύπόψη  Κας Μαρκάτου
                                                                      Μεσογείων 119, 11526 Αθήνα

                                                                   2.Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ανατολικής
                                                                      Αττικής
                                                                      17ο χλμ Λεωφ. Μαραθώνος
                                                                      15351  Παλλήνη

                                                                  3. Δήμο Μαρκοπούλου Μεσογαίας
                                                                      Κεντρική Πλατεία Μαρκοπούλου

                                                                 4. Λιμενικό Ταμείο Πόρτο Ράφτη
                                                                      Λιμάνι,  19003 Πόρτο Ράφτη

                                                                5. Λιμενική Επιτροπή Πόρτο Ράφτη
                                                                    Λιμάνι,  19003 Πόρτο Ράφτη

ΘΕΜΑ: Αίτημα χωροθέτησης «Πλωτού Αγκυροβολίου» στο Λιμάνι του Πόρτο
              Ράφτη.

            Κύριοι,
                        Σας γνωστοποιούμε τα παρακάτω που ψηφίστηκαν ομόφωνα από το Δ.Σ. της ΟΣΠΑ που συνήλθε εκτάκτως σήμερα στο Πόρτο Ράφτη σε ανοιχτή συνεδρίαση και συζήτησε το ανωτέρω Θέμα.

            Πληροφορηθήκαμε ότι με το υπ΄αριθ. πρωτ. 304/27-6-2007 έγγραφο του ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ υποβλήθηκε αίτημα «χωροθέτησης καταφυγίου τουριστικών σκαφών στον Όρμο Αγίου Νικολάου του Λιμένος του Πόρτο Ράφτη».
            Δεν γνωρίζουμε τι προβλέπει η μελέτη των μηχανικών «Παναγιώτης Χ. Μεταξάτος & Συνεργάτες Σύμβουλοι Μηχανικοί». Γνωρίζουμε όμως την ευπάθεια του θαλάσσιου οικοσυστήματος του κλειστού κόλπου του Πόρτο Ράφτη από το ενδιαφέρον μας για την περιοχή και τους πολύχρονους αγώνες που κάναμε από το 1997 για να αποτρέψουμε παρόμοια προσπάθεια κατασκευής «μαρίνας τουριστικών σκαφών» στον ίδιο χώρο. Η διαφορά με το σήμερα βρίσκεται μόνο στο όνομα. Αντί «Μαρίνα Τουριστικών Σκαφών» το ονομάζουν «Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών».
            Πράγματι, το Υπουργείο Ανάπτυξης, τότε, με την υπ΄αριθ. Τ1331/7-4-2000 απόφασή του έκανε δεκτό το αίτημα χωροθέτησης της μαρίνας από μέρους της ΜΑΡΚΟ ΜΑΡΙΝΕΣ Α.Ε.
            Η αντίδραση, όμως, και ο αγώνας ΟΛΩΝ των Πολιτιστικών και Εξωραϊστικών Συλλόγων της περιοχής μαζί με τους τότε δημοτικούς συμβούλους κ.κ. Φώτη Μαγουλά (νύν δήμαρχο) και Χρήστο Φράγκου, και με τη συμπαράσταση των κατοίκων, του αείμνηστου Πρωθυπουργού Γεωργίου Ράλλη, του αξιομνημόνευτου «πρύτανη» της τοπικής Αυτοδιοίκησης Θεόδωρου Κατριβάνου, του πρώην υπουργού κ. Αντώνη Λιβάνη, και άλλων επιστημόνων και προσωπικοτήτων, ματαίωσαν τα σχέδια της δημοτικής αρχής, του Συνεταιρισμού ΜΑΡΚΟ, του Λιμενικού Ταμείου και επτά συναρμοδίων Υπουργείων.
            Σήμερα, η Λιμενική Επιτροπή και το Λιμενικό Ταμείο επανέρχονται και πάλι στο ίδιο θέμα αδιαφορώντας τελείως για τις γνωστές αρνητικές επιπτώσεις, για το θαλάσσιο περιβάλλον που θα είχε ένα τέτοιο εγχείρημα, όπως απέδειξαν με περισσή επιστημονική τεκμηρίωση σχολιάζοντας την ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) της μαρίνας, ο κ. Χρήστος Κωτούλας Μηχανολόγος-Μηχανικός-Υγειονολόγος MSC εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής κατά της μαρίνας, ο κ. Ευάγγελος Παπαθανασίου, Ερευνητής Α΄ Βιολόγος, Διευθυντής τότε του Ωκεανογραφικού Ινστιτούτου του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., και ο κ. Νικόλαος Καντερές, Μετεωρολόγος, βουλευτής της Ν.Δ., πρόεδρος τοτε της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής.
            Όπως και τότε, έτσι και σήμερα εκείνο που τους ενδιαφέρει είναι το ΧΡΗΜΑ και η λεγόμενη ανάπτυξη. Απεναντίας, σήμερα, παρουσιάζονται πιό απροκάλυπτοι. Δεν εκφράζουν κανένα ενδιαφέρον για την «τακτοποίηση των δικών μας σκαφών» όπως έλεγε ο τότε δήμαρχος κ. Κατσίκης.  Αυτούς σήμερα τους ενδιαφέρει μόνο η «αύξηση των εσόδων του Λιμενικού Ταείου και η ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής με την προσέλκυση τουριστικών σκαφών, οι ιδιοκτήτες των οποίων προέρχονται από Χώρες (υπογράμμιση δική μας), με υψηλό βιοτικό επίπεδο»!!
            Αλήθεια ποιές είναι αυτές οι Χώρες με υψηλό βιοτικό επίπεδο, τα σκάφη των οποίων θέλουν να φέρουν στο Πόρτο Ράφτη; Και ποιος εθνικός Χωροταξικός Σχεδιασμός προβλέπει τον ελλιμενισμό αυτών των σκαφών στη λιμενολεκάνη του Αγίου Νικολάου και πόσα θα είναι αυτά τα σκάφη;
            Τι ρυπαντό φορτίο θα προσθέσουν αυτά τα σκάφη στη θάλασσά μας και ποιά είναι σήμερα η ποιότητα του θαλασσίου περιβάλλοντος; Αντέχει σε μία επιπλέον επιβάρυνση; Ποιός είναι ο χρόνος ανανέωσης των νερών του Κόλπου;
Τι γνωρίζουν γι αυτά η Λιμενική Επιτροπή και το Λιμενικό Ταμείο;
            Απ΄ ότι εμείς γνωρίζουμε, στοιχεία από σοβαρό φορέα για την ποιότητα του θαλάσσιου ύδατος του όρμου του Πόρτο Ράφτη δεν υπάρχουν.
            Υπάρχουν στοιχεία από το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. για την ευρύτερη περιοχή του Β. & Ν.Ευβοϊκού και έξω ακριβώς από τον κόλπο του Πόρτο Ράφτη, όχι όμως για μέσα που είναι και το ζητούμενο.
            Πως μιλάνε τότε για «ανάπτυξη» η Λιμενική Επιτροπή και το Λιμενικό Ταμείό; Τί είδους ανάπτυξη θα είναι αυτή εάν γίνει «βούρκος» η θάλασσα όπως υποστήριζε ο μακαρίτης πρωθυπουργός Γεώργιος Ράλλης;
            Δεν άκουσε ποτέ η Λιμενική Επιτροπή τις επικλήσεις του πρωθυπουργού για αειφόρο ανάπτυξη και δεν γνωρίζουν ότι αυτή είναι και η οδηγία της Ενωμένης Ευρώπης;
            Αειφορία, όμως, σημαίνει πρωτοβουλίες και έργα που όχι μόνο βελτιώνουν σήμερα το επίπεδο της ζωής μας αλλά δεν υποθηκεύουν και το μέλλον των επερχόμενων γενεών. Τί θα πούμε εμείς σήμερα στα παιδιά μας; Ότι καλούμε τα σκάφη του υψηλού Τουρισμού στον κλειστό κόλπο του Πόρτο Ράφτη για να αναπτύξουμε την περιοχή με την επιβάρυνση της θάλασσας από τη διαροή καυσίμων, λιπαντικών, ορυκτελαίων, απόβλητα μαγειρείων, λουτρών, χημ. τουαλετών, W.C., πλύσιμο, κλπ, ή από τα υφαλοχρώματα και τα οξείδια βαρέων μετάλλων που απονεκρώνουν τον βυθό ή επιστρέφουν καρκινογόνα με την τροφική αλυσίδα στον άνθρωπο;  Τί θα τους λέμε όταν θα διαπιστώνουν με τα ίδια τους τα μάτια την καθολική κυκλοφοριακή ασφυξία στο Λιμάνι κι όχι μόνο, ιδιαίτερα τα Καλοκαίρια, την πτώση του τζίρου εργασιών στις Ψαροταβέρνες αφού οι τουρίστες του «υψηλού βιοτικού επιπέδου» έρχονται, παίρνουν τα σκάφη τους και φεύγουν για «άλλες πολιτείες» αφήνοντάς μας τα καυσαέρια από τους μεγάλους κινητήρες και καταλειμένο το πάρκινγ από τα αυτοκίνητά τους; Αλήθεια, σε ποιό πάρκινγ, αφού με την υφιστάμενη κατάσταση σήμερα, τα Σαββατοκύριακα αδυνατεί κανείς να παρκάρει; Αυτού του είδους την ανάπτυξη υποδεικνύουν;
            Οι μόνες μελέτες που υπάρχουν για τον Κόλπο είναι η κατευθυνόμενη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που έγινε από την INVECO AE για να δικαιολογήσει την κατασκευή της μαρίνας και η «Μελέτη για την εκτίμηση των θαλάσσιων ρευμάτων στην υπο μελέτη περιοχή χωροθέτησης της μαρίνας στο Πόρτο Ράφτη» από τον μηχανικό κ. Ρούσσο ΖΟΜΠΟΛΑΚΗ, οι οποίες ,όπως απέδειξαν οι προαναφερθέντες επιστήμονες που τις σχολιάσανε, αποτελούν μνημεία αντιφάσεων, αυτοαναιρέσεων και αυθαίρετων συμπερασμάτων με παντελή έλλειψη πρωτογενών στοιχείων που προσπαθούσαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα.
Γι’ αυτό εξ άλλου απορρίφθηκαν ομόφωνα, τόσο από το Νομαρχιακό Συμβούλιο όσο και από την ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. που εστάλησαν από τους ενδιαφερόμενους για έγκριση. Και να σκεφθεί κανείς ότι η ΕΥΠ απέρριπτε για πρώτη φορά ΜΠΕ. Τέτοιο ήταν το επίπεδό της. Και αυτές ακόμα οι μελέτες  παραδέχονταν ότι ο Κόλπος του Πόρτο Ράφτη είναι ένας κλειστός κόλπος όπου υπερισχύουν βόρειοι και βορειοανατολικοί άνεμοι οι οποίοι δυσχεραίνουν τον αυτοκαθαρισμό των υδάτων. Οι παρεμβάσεις πλωτών προβλητών, κυματοθραυστών, μόλων, κλπ, αλλά και σκαφών από έναν ορισμένο αριθμό και μετά, (ποιόν αριθμό αλήθεια;) συνιστούν ουσιώδεις παρεμβάσεις που αλλοιώνουν το παράκτιο οικοσύστημα και δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο τον αυτοκαθαρισμό της θάλασσας. Αποτέλεσμα: ΜΟΛΥΝΣΗ χωρίς καμία αμφιβολία! Τέτοια «ανάπτυξη» θέλουμε;
            Γι αυτόν τον συγκεκριμένο λόγο είμασταν εναντίον της «μαρίνας» χθές και του «καταφυγίου» σήμερα στον συγκεκριμένο χώρο, κι όχι επειδή είμαστε γενικά και αφηρημένα εναντίον οποιουδήποτε έργου ελλιμενισμού.
Το Λιμενικό Ταμείο και η Λιμενική Επιτροπή μπορεί να μην γνωρίζουν ή να μην θυμούνται τίποτα από όλα αυτά, ούτε την απόφαση του Σ.τ.Ε. 2506/2002 την οποία πήραμε με τη σωστή νομική καθοδήγηση του δικηγόρου μας κ. Γ.Κώτσου, και η οποία ακύρωσε την άδεια χωροθέτησης. Ο δήμαρχος Μαρκοπούλου, όμως, κ. Φώτης Μαγουλάς δεν μπορεί να μην θυμάται εκείνη τη νίκη, γιατί ήταν μαζί μας και μαζί την γιορτάσαμε.
           
            Αξιότιμοι κύριοι,
            Είναι γνωστό σε όλους ότι το θαλάσσιο περιβάλλον του κόλπου του Πόρτο Ράφτη κάθε στιγμή που περνάει επιβαρύνεται όλο και περισσότερο από διαφόρων ειδών ρύπων που καταλήγουν σε αυτό.
            Η έλλειψη αποχέτευσης και η ραγδαία αύξηση του πληθυσμού τόσο εκείνων που μεταφέρονται μόνιμα όσο και των λουομένων της πρωτεύουσας που κατακλίζουν τις ακτές τους καλοκαιρινούς μήνες οδήγησαν τη θάλασσα του κόλπου του Πόρτο Ράφτη να είναι ακατάλληλη για κολύμπι σε πολλά σημεία. Και αντί οι αρχές που είναι αρμόδιες για τη διαχείρηση της παράκτιας ζώνης να λαμβάνουν μέτρα περιορισμού της ρύπανσης και αναβάθμισης της ποιότητας των υδάτων κάνουν ακριβώς το αντίθετο.
            Η ΟΣΠΑ που από χρόνια αγωνίζεται για τη σωτηρία της θάλασσάς μας μετά την αποτροπή της μαρίνας πήρε πρωτοβουλίες για την τακτοποίηση των ερασιτεχνικών σκαφών του Κόλπου.
            Απευθύνθηκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και πιό συγκεκριμένα στο Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) και ζήτησε βοήθεια για μία μελέτη των υδρολογικών χαρακτηριστικών ολόκληρου του Κόλπου του Πόρτο Ράφτη για την υπόδειξη περιβαλλοντολογικά κατάλληλων θέσεων ελλιμενισμού των ερασιτεχνικών σκαφών.
            Με μεγάλη μας χαρά το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. έκανε δεκτό το αίτημά μας και με την αριθ. πρωτ. Ι.Ω./ 5072/15-12-2003 απόφασή του απάντησε θετικά. Την τετρασέλιδη απάντησή τους η οποία εξηγούσε τη μέθοδο της μελέτης που θα ακολουθούσαν οι έξι ειδικοί επιστήμονες του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., κάναμε γνωστή στο δήμο Μαρκοπούλου. Ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο έκανε δεκτή την πρόταση και συμπεριέλαβε το κόστος της, που ανερχόταν στο συνολικό ποσό των 28.950 ευρώ, στον προϋπολογισμό του 2004.
            Με μεγάλη μας λύπη διαπιστώνουμε, ότι μέχρι σήμερα, αυτή η μελέτη που  πέρα από τη σαφή εικόνα που θα αποκομίζαμε για τις αντοχές του οικοσυστήματος του κόλπου, θα μας έδινε επίσης και στοιχεία για το βαθμό της θεραπευτικής αξίας των λασπόλουτρων του Βουρκαδίου, ουδέποτε έγινε. Η δημοτική αρχή του δημάρχου κ. Μαγουλά αλλά και ολόκληρο το δημοτικό συμβούλιο έχουν μεγάλες ευθύνες και θα είναι υπόλογοι για τις αυθαίρετες πρωτοβουλίες της Λιμενικής Επιτροπής που ομόφωνα προωθούν ένα έργο που θα έχει καταστρεπτικές επιπτώσεις στη θάλασσα του Κόλπου. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο δήμαρχος κ. Μαγουλάς που ήταν από τους πρωταγωνιστές εναντίον της μαρίνας τότε, θα είναι και σε αυτό το νέο αγώνα μαζί μας. Διαφορετικά θα φανεί στην πράξη ότι η τότε συμμετοχή του υπαγορευόταν από αντιπολιτευτικά και μόνο κριτήρια κι όχι από περιβαλλοντική ευαισθησία και ενδιαφέρον για την προστασία της θάλασσας.
            Απευθυνόμαστε σε όλες τις δημοτικές κινήσεις και παρατάξεις, σε όλους τους Συλλόγους και ανθρώπους καλής θέλησης που πιστεύουν ότι η καθαρή θάλασσα αποτελεί ύψιστο δημόσιο αγαθό όχι μόνο του δήμου Μαρκοπούλου αλλά και των κατοίκων της πρωτεύουσας που με αγωνία τα Καλοκαίρια αναζητούν ένα κοντινό μέρος δροσιάς για να κολυμπήσουν και ζητάμε την συμπαράστασή τους.
            Δηλώνουμε ότι θα αντισταθούμε, ακόμα μία φορά, με όλα τα μέσα για την αποτροπή και της νέας αυτής μαρίνας που επιχειρείται, και πιστεύουμε ότι θα έχουμε μαζί μας όλους εκείνους που νοιάζονται πραγματικά γι’ αυτό τον όμορφο τόπο.
  
Για το Δ.Σ. της Ο.Σ.Π.Α.

             Ο Πρόεδρος                                                            Ο Γεν. Γραμματέας
 Κων.Κοντογιαννόπουλος                                               Αντώνης Στρατηδάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου